cUcIiiii MaTa....(",)

Salam semua... 
ari ni cm borink jerk... cuaca kat luar pn mendung jer...
sure mata smue pn cm cuaca kat luar 2 kn... mendungggg...
so jom bce ni utk BESARKAN mata anda.... hehehehe

cerita 1:
Salim sering mengeluh sakit kepala dan dada. Doktor menganjurkan agar dia berhenti merokok. Selain itu harus berhenti makan daging kambing, daging kesukaan Salim.

Doktor: "Jangan lupa daging kambing. Anda hanya boleh makan sayur-sayuran dan daging haiwan yang boleh berenang dan terbang"

Setelah tiga hari berlalu sang Doktor menalifon Salim mengingatkan Salim agar makan hanya daging yang boleh berenang dan terbang sahaja. Tiga bulan kemudian Doktor mengunjungi ke rumah Salim untuk melihat perkembangannya. Dia diberitahu oleh orang gajinya Salim ada di kolam renang.

Mendengar itu, Doktor merasa tenang kerana menyangka Salim bukan hanya mengikuti arahannya, tetapi juga mahu berolahraga untuk meningkatkan kesihatan tubuhnya. Doktor langsung bergegas menuju ke kolam renang di mana Salim berada. Namun apa yang dilihatnya di kolam renang? Salim berada di dalam air melatih kambing berenang!!!

adoyai.... hahahaha

cerita 2:
Di sebuah tadika , kedengaran dua org kanak-kanak sedang b’gaduh .
Aiman : kau memang beruk la !
Ahmad : kau la beruk … !
Aiman : eh … kau yg beruk ! kata aku plak !
Beberapa minit kemudian , muncul la cikgu tadika utk meleraikan p’tengkaran t’sebut .
Cikgu : kenapa gaduh-gaduh ni ? x baik taw !
Aiman : beruk ni kata sy beruk cikgu !
Cikgu : Aiman , Ahmad , mari sini . Cuba tengok tangan kamu ? sama kan ?
Aiman & Ahmad : (serentak) sama cikgu !!
Cikgu : cuba tengok mata , hidung & telinga kamu … sama juga kan ?
Aiman & Ahmad : sama juga cikgu !!
Cikgu : kalau da sumenya sama , maksudnya kalau Aiman BERUK kamu pun BERUK juga la Ahmad ! Faham !
Aiman & Ahmad : Faham cikgu !
Ahmad : tapi … errr … mengapa tangan , mata , hidung dan telinga cikgu sama mcm kami ? cikgu pun BERUK juga ke ???
Cikgu : sabar je laaa …!!! ( geram ).
hehehehe

cerita 3: 
anak : mak,,ape dalam perut mak tu??
mak : adik kamo laa.....
anak : mak benci adik ke??
mak : ehhh , mak x pernah benci anak mak...
anak : dah tu , knapa mak telan dia??
mak : betuah betul budak ni , nk kne hempuk ke !!!

cerita 4:
Ada seorang budak sekolah darjah 5 ,memberi teka - teki kepada cikgu bahasa melayunya.
Pelajar: Cikgu pandai tak?
cikgu : mestilah pandai, kalau tak, tak jadi cikgu..
pelajar: emm kolo cikgu pandai, cikgu jawap teka - teki ni,
Cikgu : ha, ape dia?
Pelajar : ulat gonggok berapa kaki?
Cikgu : emmm Kolo mengikut kajian 100 kaki. betul?
Pelajar : salah
Cikgu : 99
pelajar : salah!
Cikgu : emm da tu berapa kaki,
Pelajar : cikgu kan pandai, kalau tak mcm mana leh jadi cikgu..
pelajar itu mengenakan cikgunya, lalu cikgunya terdiam.. dan akhirnya dia menyerah..
Cikgu : ok kalau semua salah, apa jawapannya.?

cerita 5:
Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang 'bercekerama'. Maka berdirilah bulu roma Si Amin. Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.

Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara. "Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kena bertanggung jawab." "Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas, " jawab si lelaki..

Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, "Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!"

hehehehehe.......

Pelajar : jawapannya, tak sampai satu kaki pun, sebab ulat gonggok pendek je.. hehehe


0 comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

My Blog List

Try us on Wibiya!